Archief | 23:27

Anders opnieuw.

27 jul

Morgen gaat het gebeuren.
Morgen zal het zo zijn.
Vanaf morgen is een gedeelte over.
Een einde nabij.
Een afsluiting.
Één om voor te staan.
Eentje die er voor gaat zorgen.
Dat ik door kan gaan.
Het maakt het niet minder makkelijk.
Of minder verdrietig bovendien.
Een reactie op een ander zijn keuze.
Misschien niet eens wat ik verdien.
Toch moet ik kansen gaan grijpen.
En iets gaan maken.
Verhuizen vanaf morgen.
Ik alleen.
En het verdriet doet mij ineens raken.

Vanaf morgen anders.
Anders opnieuw.

~Lou~

Onbegrip.

27 jul

Ondanks begrip.
Altijd onbegrepen.
Ondanks gezegd.
Nog altijd zo.
Wat er ook mogen gelden.
Of wat er wordt gelegd.
Altijd maar het onbegrepen.
Alleen.
Dat verlegd.
Eenzaam.
Begrijp je?

~Lou~

Ooit.

27 jul

Wat ooit was.
Zal nooit meer zijn.
Hoe het is.
Was gegeven.
Om te leven.
Om het even.
Gegeven.
Hoe het is.
Zal nooit meer zijn.
Wat ooit was.
Was…

~Lou~

Mee.

27 jul

Neem me mee.
Ver hier vandaan.
Ow alsjeblieft.
Laten we gaan.
Kom dan gaan we hand in hand.
Gewoon verweg.
Naar een ander land.
Of wereld.
Het maakt mij niet uit.
Neem me mee.
En ik roep het luid.
Want jij en ik.
Verder weg dan ooit.
Dichterbij dan dit halen we nooit.
Neem me…

~Lou~